REPTE 4.3. Secretari





1.     Definició de NOFC

Les Normes d’Organització i Funcionament del Centre (NOFC) són un conjunt d’acords i decisions d’organització i funcionament, per a fer possible el treball educatiu i de gestió per tal de complir els objectius que exposa el PEC i la PGC.
-       Què és?
És un document que estableix l’organització del centre.
-      
            -    Qui ho redacta?
El director o directora del centre públic o el/la titular del centre privat impulsa l’elaboració de les NOFC, amb la participació del claustre.
-       Per a que serveix?
Serveix per a facilitar l’assoliment dels objectius educatius i de gestió del centre. També té la finalitat de fer pssoible el projecte educatiu, i per tant assolir l’èxit educatiu.
-       Qui l’aprova?
L’aprova el claustre, juntament amb el director, i amb la consulta prèvia del consell escolar.



      2. Establir les parts principals de les NOFC

Les NOFC han d’aplegar el conjunt d’acords i decisions d’organització i funcionament que s’hi adoptin per fer possible, en el dia a dia, el treball educatiu i de gestió que permeti assolir els objectius proposats en el PEC i en la PGC. 
Les NOFC han de preveure com a mínim:
 - Els criteris per a l’organització dels grups d’alumnes amb les limitacions quantitatives establertes pel DE per les diferents etapes.
 - Els criteris per a la formació dels equips docents i els mecanismes interns de coordinació dels equips docents.
 - Els criteris per l’atenció a la diversitat de l’alumnat, d’acord amb el principi d’educació inclusiva.
 - Els mecanismes per garantir la globalitat de l’acció educativa sobre l’alumnat, molt especialment, quan per raó d’etapa o nivell educatiu, l’especialització curricular del personal docent que hi actua sigui predominant en la docència.
 - Els mecanismes d’acció i coordinació de la tutoria
- Els mecanismes i els procediments d’assignació dels recursos disponibles per a l’atenció als alumnes nee, el tractament de l’alumnat amb trastorns d’aprenentatge o de comunicació relacionats amb l’aprenentatge escolar i l’atenció a l’alumnat amb altes capacitats. 
(Art 22 D. Aut)

3. Què és el projecte lingüístic? 

El PROJECTE LINGÜÍSTIC DE CENTRE és un document que tots els centres públics i privats sostinguts amb fons públics han d’elaborar com a part del seu projecte educatiu.

-      Qui l’elabora? 
-      De quin altre document pot formar part? 
El projecte lingüístic també pot formar part del projecte educatiu de cada centre, concretat a partir de la realitat sociolingüística de l’entorn i d'acord amb el règim lingüístic del sistema educatiu establert a les lleis.
EXTRET DE: DECRET 102/2010, de 3 d'agost, d'autonomia dels centres educatius. 5.1 e)

-      Qui l’aprova?
Quan, d'acord amb el projecte lingüístic, el centre acordi impartir continguts curriculars en alguna de les llengües estrangeres, ha d'obtenir autorització del Departament d'Educació.
EXTRET DE: DECRET 102/2010, de 3 d'agost, d'autonomia dels centres educatius. 5.1 e)


4. Parts del projecte lingüístic

1. ANÀLISI DE CONTEXT
2. OFERTA DE LLENGÜES ESTRANGERES
3. OBJECTIUS EN RELACIÓ A L’APRENENTATGE i l’ÚS DE LES LLENGÜES 
4. CRITERIS METODOLÒGICS I ORGANITZATIUS PER A L’APRENENTATGE DE LES LLENGÜES 
5. RECURSOS I ACCIONS COMPLEMENTÀRIES
6. COMUNICACIÓ INTERNA I RELACIÓ AMB L’ENTORN
7. LA QUALIFICACIÓ PROFESSIONAL DELS DOCENTS
8. DIFUSIÓ DEL PROJECTE LINGÜÍSTIC DE CENTRE


MODELS: