REPTE 3. Documents de gestió i funcionament d'un centre i el Projecte Educatiu de Centre (PEC)
1. Quins són els principals documents de gestió i funcionament del centre educatiu. Fer un Mapa conceptual per establir les relacions.
2. El PEC com a document inicial que estableix la identitat. Parts del PEC.
● Definició institucional: la identitat del centre, el caràcter propi, les seves característiques, els elements de context i les necessitats educatives dels alumnes.
● Objectius del centre: les prioritats i els plantejaments educatius en termes d'equitat i d'excel·lència, coeducació, convivència, inclusió i atenció a la diversitat.
● Criteris per a la concreció i el desenvolupament dels currículums, l'organització pedagògica, l'estructura organitzativa pròpia, els aspectes relacionats amb la singularitat dels ensenyaments del centre, l'aprenentatge de la convivència, la col·laboració entre els sectors de la comunitat educativa, la relació del centre amb l'entorn social i, en el cas dels centres públics, les seves implicacions en la definició de llocs de la plantilla docent amb perfils professionals singulars.
● Projecte lingüístic de centre: el tractament de les llengües al centre d'acord amb la normativa vigent, que es concreta a partir de la realitat sociolingüística de l'entorn.
● Els criteris per a la planificació del desplegament i la inserció de les tecnologies digitals en els àmbits educatiu, administratiu i comunicatiu, com a referent per a l’elaboració del pla TAC.
● Avaluació que es fonamenta en els indicadors de progrés que proporcionen informació rellevant i ajuda en la presa de decisions de context (permeten la interpretació i la correlació dels altres indicadors), de recursos (mesuren l'eficiència en l'ús i la gestió), de processos (mesuren l'eficàcia i l'eficiència en relació amb els resultats) i de resultats (mesuren el grau d'assoliment dels objectius
del centre).
Responsable: Director Saül Aixa Requena
Bibliografia del repte 3
-Educacio.gencat.cat. (2018). [Online] Disponible a: http://educacio.gencat.cat/documents/IPCNormativa/DOIGC/GEST_Formacio_PAS.pdf
[Accessed 20 jun. 2018]