REPTE 4.2. Cap d'estudis
- La PGA (Pla General Anual) és un document que presenta l’anticipació d’allò que es va a fer, fruit de l’anàlisi entre l’avaluació del curs anterior, l’estat actual del mateix centre educatiu, el seu rendiment i allò que és proposa com ideal per aconseguir.
- La PGA serveix com a orientació i guia per al curs corresponent i com a solució de les errades del curs anterior. D’altra banda permet avaluar el curs i vore la seva evolució progressivament.
- La PGA es redactada per la direcció del centre educatiu, amb la participació de l’equip docent.
- La PGA es aprovada pel director/a o el o la titular abans del 16 d’octubre amb la consulta prèvia consell escolar del centre
2. Establir les parts principals del PGA
El PGA ha d’explicar les prioritats del curs: concrecions d’objectius, actuacions (temporització i responsabilitats) i indicadors d’avaluació.
Ha d’explicar el funcionament i l’organització del curs: informacions més rellevants que conformen la planificació de l’any escolar.
Respecte els aspectes qualitatius i tècnics els continguts fonamentals del PGA són objectius, les actuacions i els indicadors d’avaluació, que són els tres elements que hauran de ser seleccionats i definits de la manera més adequada possible.
3. Qui elabora els horaris del centre?
L’encarregat de realitzar els horaris de tots els professors és el cap d’estudis.
4. Criteris per a fer els horaris: segon àmbits i àrees del currículum
PAG 166
L’etapa de l’educació primària disposa de 5.250 hores lectives, de les quals, 4.725 són destinades al desenvolupament del currículum dels àmbits i àrees de coneixement, i les 525 hores restants són destinades a l’esbarjo, què té la consideració d’activitat educativa. La distribució de les hores lectives curriculars entre les diferents àrees és competència dels centres i ha de garantir la distribució mínima següent al llarg de l’etapa:
Àmbit lingüístic >>> 1470 hores.
Català >>> 525 hores
Castellà >>> 525 hores
Estrangera >>> 420 hores
Àmbit matemàtic >>> 840 hores ()
Àmbit del medi >>> 630 hores
Social >>> 315 hores
Natural >>> 315 hores
Àmbit artístic >>> 525 hores
Àmbit d’Educació Física >>> 385 hores
Àmbit d’Educació en Valors >>> 875 hores
Valors socials >>> 315 hores
Lliure disposició >>> 560 hores
Es destinaran a completar l’organització del currículum i ampliar la dedicació horària de les àrees d’acord amb el projecte educatiu de centre o el projecte educatiu de ZER. També per a la introducció d’una segona llengua estrangera que serà computada com a oferta de centre.
36 Setmanes
MATES : 840h
1- 108 - 3
2- 144 - 4
3- 144 - 4
4- 144 - 4
5- 144 - 4
6- 144 - 4
Català: 525 (me falten 9 hores)
1- 86
2- 86
3- 86
4- 86
5- 86
6- 86
Castellà: 525
1- 86
2- 86
3- 86
4- 86
5- 86
6- 86
Medi Social: 315
1- J
2- D
3- D
4- D
5- D
6- D
Medi Natural: 315 (falten 3)
1- 52
2- 52
3- 52
4- 52
5- 52
6- 52
Anglès: 420
1- 70
2- 70
3- 70
4- 70
5- 70
6- 70
Edu Física: 385 (falta 1)
1- 64
2- 64
3- 64
4- 64
5- 64
6- 64
Música :261
1- 43
2- 43
3- 43
4- 43
5- 43
6- 43
Plàstica: 264
1- 44
2- 44
3- 44
4- 44
5- 44
6- 44
Valors socials : 315 (falten 3)
1- 52
2- 52
3- 52
4- 52
5- 52
6- 52
Lliure disposició: 560 (falten dos)
1- 93
2- 93
3- 93
4- 93
5- 93
6- 93
5. Àmbits i àrees podem contemplar en l’educació primària
- 7 àmbits: àmbit lingüístic, àmbit de matemàtiques, àmbit de coneixement del medi, àmbit artístic, àmbit d’educació física, àmbit d’educació en valors i àmbit digital.
- 8 àrees:
Àmbit lingüístic:
- Àrees de llengua catalana i literatura, llengua castellana i literatura i llengües estrangeres.
- Àrees de llengua catalana i literatura i llengua castellana i literatura.
- Àrea de llengua estrangera.
Àmbit de matemàtiques:
- Àrea de matemàtiques.
Àmbit de coneixement del medi:
- Àrees de coneixement del medi natural i del coneixement del medi social i cultural.
Àmbit artístic:
- Àrea d’educació artística: visual i plàstica, música i dansa.
Àmbit d’educació física:
- Área d’ educació física.
Àmbit d’educació en valors:
- Àrea d’educació en valors socials i cívics.
Àmbit digital
Responsable: Cap d'estudis José A. Pérez
Responsable: Cap d'estudis José A. Pérez