REPTE 4.2. Cap d'estudis






1. Definició de la PGA: què és? Qui ho redacta? Per a què serveis? Qui l’aprova? </o:p>
-       La PGA (Pla General Anual) és un document que presenta l’anticipació d’allò que es va a fer, fruit de l’anàlisi entre l’avaluació del curs anterior, l’estat actual del mateix centre educatiu, el seu rendiment i allò que és proposa com ideal per aconseguir.

-       La PGA  serveix com a orientació i guia per al curs corresponent i com a solució de les errades del curs anterior. D’altra banda permet avaluar el curs i vore la seva evolució progressivament.
-       La PGA es redactada per la direcció del centre educatiu, amb la participació de l’equip docent.
-       La PGA es aprovada pel director/a o el o la titular abans del 16 d’octubre amb la consulta prèvia consell escolar del centre

2. Establir les parts principals del PGA
El PGA ha d’explicar les prioritats del curs: concrecions d’objectius, actuacions (temporització i responsabilitats) i indicadors d’avaluació.

Ha d’explicar el funcionament i l’organització del curs: informacions més rellevants que conformen la planificació de l’any escolar.

Respecte els aspectes qualitatius i tècnics els continguts fonamentals del PGA són objectius, les actuacions i els indicadors d’avaluació, que són els tres elements que hauran de ser seleccionats i definits de la manera més adequada possible. 


3. Qui elabora els horaris del centre?
L’encarregat de realitzar els horaris de tots els professors és el cap d’estudis.

4. Criteris per a fer els horaris: segon àmbits i àrees del currículum


PAG 166
L’etapa de l’educació primària disposa de 5.250 hores lectives, de les quals, 4.725 són destinades al desenvolupament del currículum dels àmbits i àrees de coneixement, i les 525 hores restants són destinades a l’esbarjo, què té la consideració d’activitat educativa. La distribució de les hores lectives curriculars entre les diferents àrees és competència dels centres i ha de garantir la distribució mínima següent al llarg de l’etapa:
Àmbit lingüístic >>> 1470 hores.
Català >>> 525 hores
Castellà >>> 525 hores
Estrangera >>> 420 hores
 Àmbit matemàtic >>> 840 hores ()
 Àmbit del medi >>> 630 hores
Social >>> 315 hores
Natural >>> 315 hores
Àmbit artístic >>> 525 hores
Àmbit d’Educació Física >>> 385 hores
Àmbit d’Educació en Valors >>> 875 hores
Valors socials >>> 315 hores
Lliure disposició >>>  560 hores
Es destinaran a completar l’organització del currículum i ampliar la dedicació horària de les àrees d’acord amb el projecte educatiu de centre o el projecte educatiu de ZER. També per a la introducció d’una segona llengua estrangera que serà computada com a oferta de centre.
36 Setmanes
MATES : 840h
1-   108 - 3
2-   144 - 4
3-   144 - 4
4-   144 - 4
5-   144 - 4
6-   144 - 4
Català: 525 (me falten 9 hores)
1-   86
2-   86
3-   86
4-   86
5-   86
6-   86
Castellà: 525
1-   86
2-   86
3-   86
4-   86
5-   86
6-   86
Medi Social: 315 
1-   J
2-   D
3-   D
4-   D
5-   D
6-   D
Medi Natural: 315 (falten 3)
1-   52
2-   52
3-   52
4-   52
5-   52
6-   52
Anglès: 420
1-   70
2-   70
3-   70
4-   70
5-   70
6-   70
Edu Física: 385 (falta 1)
1-   64
2-   64
3-   64
4-   64
5-   64
6-   64

Música :261
1-   43
2-   43
3-   43
4-   43
5-   43
6-   43
Plàstica: 264
1-   44
2-   44
3-   44
4-   44
5-   44
6-   44
Valors socials : 315 (falten 3)
1-   52
2-   52
3-   52
4-   52
5-   52
6-   52
Lliure disposició: 560 (falten dos)
1-   93
2-   93
3-   93
4-   93
5-   93
6-   93





5. Àmbits i àrees podem contemplar en l’educació primària
  • 7 àmbits: àmbit lingüístic, àmbit de matemàtiques, àmbit de coneixement del medi, àmbit artístic, àmbit d’educació física, àmbit d’educació en valors i àmbit digital.

  • 8 àrees

Àmbit lingüístic:

  • Àrees de llengua catalana i literatura, llengua castellana i literatura i llengües estrangeres.
  • Àrees de llengua catalana i literatura i llengua castellana i literatura.
  • Àrea de llengua estrangera.

Àmbit de matemàtiques:

  • Àrea de matemàtiques.

Àmbit de coneixement del medi:

  • Àrees de coneixement del medi natural i del coneixement del medi social i cultural.

Àmbit artístic:

  • Àrea d’educació artística: visual i plàstica, música i dansa.

Àmbit d’educació física:

  • Área d’ educació física.

Àmbit d’educació en valors:

  • Àrea d’educació en valors socials i cívics.


Àmbit digital


Responsable: Cap d'estudis José A. Pérez