REPTE 7. Competències, continguts i objectius d'aprenentatge



1. Cercar tres definicions de diferents autors de competències. Establir els elements en comú de les tres definicions

· És un conjunt de coneixements que en ser utilitzats mitjançant habilitats de pensament en diferents situacions, generen diferents destreses en la resolució dels problemes de la vida i la seva transformació, sota un codi de valors prèviament acceptats que mostra una actitud concreta davant l'acompliment realitzat, és una capacitat de fer alguna cosa (Laura Frade)

· Una competència és un conjunt d'atributs que posseeix i permeten desenvolupar acció efectiva en determinat àmbit. (Cesar Coll)

·Les competències s'entenen com actuacions integrals per identificar, argumentar i resoldre problemes del context amb idoneïtat i ètica, integrant el saber ser, el saber fer i el saber conèixer. (Tobón, 2013)

2. Cercar tres definicions de diferents autors del concepte d’objectiu d’aprenentatge. Establir els elements en comú de les tres definicions
      
      Un objectiu d'aprenentatge descriu una competència que serà adquirida per l'alumne (Norman. D, 1988)
      
     Referents relatius als èxits que l'estudiant ha d'assolir en finalitzar cada etapa, com a resultat de les experiències d'ensenyament-aprenentatge intencionalment planificades amb aquesta finalitat. (BOE 2014)
      
   Són les modificacions produïdes en els individus com a resultat de les seves experiències educatives (Bloom, 1975) 

3. Cercar tres definicions de  diferents autors de continguts. Establir els elements en comú de les tres definicions.

· Competències: capacitats per aplicar de forma integrada els continguts propis de cada ensenyament i etapa educativa, per tal d'aconseguir la realització adequada d'activitats i la resolució eficaç de problemes complexos. (BOE, 2014)

· Els continguts són les activitats, les experiències i els sabers disciplinaris. Són tots els esdeveniments amb els quals s'aspira a assolir els propòsits de l'ensenyament ... poden ser propòsit i mig. Propòsit quan es forma per a una disciplina o professió, i mig quan els continguts busquen desenvolupar les funcions superiors de l'home: el pensament, el raciocini, el judici, etc. (Maldonado 2005)

· Els continguts serien el resultat de l'aprenentatge, és a dir el canvi que es produeix en el material cognitiu de l'alumne entre l'abans i el després de l'activitat d'aprenentatge (canvi entès com incorporació de nou material, rebuig de l'antic, o canvi en el tipus de relacions entre elements de coneixement i / o la forma de processar-) ... Utilitzarem el terme contingut, modificat per les expressions d'ensenyament o de aprenentatge1, amb el sentit de material cognitiu que es veu augmentat o modificat en l'aprenent com a resultat del procés d'aprenentatge (Zapata, 2003).

Responsable: Cap d'estudis José A. Pérez


Bibliografia:
- UAEMEX. (S.f.-b). Los contenidos y servicios de aprendizaje. Recuperación 25
mayo, 2019, de http://www.seduca2.uaemex.mx/.../files/los_contenidos_de_ap_-
1-_.pdf
- BOE-A-2014-2222
- DEFINICION CURRICULO Y CONTENIDOS [Publicación en un blog]. (S.f.).
Recuperación de
http://epistemologia.overblog.es/pages/DEFINICION_DE_CURRICULO_Y_C
ONTENIDOS-1432924.html